Sjukt roligt!

Allmänt / Permalink / 0
Sorry att jag inte bloggat nå bra alls på sportlovet nu. Men jag har ju tränat typ hela dagarna och sedan när jag kommit hem så har jag varit heelt slut! Men det blir bra bloggning igen när lovets träningar är över ;) Mitt lov har än så länge mest varit träning, men jag har även åkt skidor med några kompisar och det var sjuukt kul säger jag bara! Haha, vi skrattade helaa tiden. Jag och Emeile var sjukt bra x)

I sittliften så skrattade och pratade om alla som tappat stavar och sånt i liften, sedan något åk senare så tappade Emelie båda sina stavar! Så när vi kom ner efter att vi åkt så skulle hon ta en lift innan oss (ankarliften) och så skulle hon hoppa av en bit ifrån stavarna och sedan skulle hon skynda sig tilbaka och hoppa på någon av våra lifter. Alltså så skulle jag och Issa åka ensamma på varsin lift så Emelie skulle ha störra chans att klara att hoppa på en lift. Och då när Emelie hade börjat åka och vi stog i kön till liftarna så sa Issa "Inte samma" och jag som korkat nog trodde att hon menade att vi inte skulle åka samma backe sa bara "Närå :) Inte samma" Haha, då när jag satte mig på samma lift som henne sa hon igen "INTE samma!" och jag ba "närå ok" sedan när liften började åka sa hon "Men hur ska Emelie kunna hoppa på nurå?" Haha och då fattade jag att hon menade liften! Så jag sa "Men jaha menade du liften jag trodde att du menade inte samma backe!!" Haha, då började vi asgarva och så bestämde vi att Emelie skulle försöka ställa sig framför mig mitt i backen efter att hon hämtat sina stavar. Då när hon skulle hoppa på liften så märkte vi att liften åkte alldeles för snabbt så det blev värsta smällen och Emelie ramlade och tappa skidan! Haha Issa och jag tyckte jätte synd om henne men vi kunde inte sluta skratta så vi skrattade typ tills vi började gråta! Efteråt så åkte jag och Issa ner igen och väntade nere vid liftarna på Emelie för vi trodde hon åkt upp efter oss. Men då när vi stog där nere såg vi att Emelie var på väg upp i en av liftarna så vi skyndade oss att ställa oss i en och ropade på henne. Då i mitten av backen så hoppade hon av och tänkte försöka hoppa på vår lift igen men då blev det samma smäll som innan och både jag och hon ramlade och typ grät av skratt! Jag kunde dessutom inte ställa mig upp igen så vi låg intrasslade med skidor och stavar mitt i liften och typ skrattade ihjäl oss! Haha, så sjukt kul det var asså!!!

Fett dålig jag är på berätta skriftligt men hoppas ni förstår lite iaf. Kram <3
Till top