Simhopp

Allmänt / Permalink / 0
Hej härliga människor!
Jag antar att många av er inte riktigt vet vad simhopp är för något..? Man kan säga att det är en blandning mellan simning och gymnastik. Man hoppar från 1,3,5,7 eller 10m och gör hopp därifrån. Det kan vara allt från dyk, volter eller hopp från handstående (dvs att man börjar hoppet medan man står uppochner).
Jag började när jag var sju år efter att jag gått på gymnastik sedan jag var tre år (ett tag gick jag alltså på både simhopp, gymnastik och även simning och cheerleading. Det fungerade inte så ingenting jag rekommenderar..) 
Nu tränar jag då 6 gånger i veckan och det räcker mycket väl för att jag ska bli stressad och inte alltid veta hur jag ska hinna med allt. Men jag måste vara upptagen för annars så skulle jag bli alldeles för rastlös :)


Till top