Skadad sedan påsklovet

Allmänt / Permalink / 0
Jag har ju varit skadad sedan påsklovet då jag fick "svikten i knäna" som vi kallar det på simhoppet när jag skulle hoppa iväg. Därefter flög jag i en bakåtvolt (av farten jag redan skapat innan mina knän vek sig) och slog i svikten med båda fötterna efter att ha varit ca 10cm ifrån att slå i huvudet (detta var från tre meter). Jag landade i panik och chock och det första min tränare frågar är om tårna sitter kvar. Precis det man vill höra när man är skräckslagen efter att ha slungats iväg utan någon som helst kontroll. Jag kände ju bara att det gjorde ont överallt så bilden som kom upp i mitt huvud var att mina tår låg utspridda i poolen. När jag till slut vågade titta så satt som tur var alla kvar. 

Sedan dess har jag inte kunnat hoppa då slagen från det extremt lyckade hoppet resulterade i att mina fotleder blev överansträngda.
Jag har därför bara gjort övningar där jag inte använder mig av fötterna så mycket.. Det går att anpassa det mesta och jag får göra det bästa av det :S
Till top